Tongariro crossing

4 februari 2016 - Tongariro National Park, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we de tongariro crossing gelopen. Dat is een wandeling van bijna 20 kilometer door vulkanisch gebied. Deze track staat bekend als 1 van de mooiste eendags wandelingen van nieuw zeeland.

Om 07:00 gingen we met een bus naar het beginpunt van de track. In het begin van de track was het erg druk met wandelaars. De eerste paar kilometer waren goed te doen deze waren bijna vlak. Daarna werd het een stuk steiler en waren er ook steeds minder mensen voor je. Na de eerste klim werd het een stuk vlak. Na het vlakke was het weer tijd voor klimmen. We klommen naar de rode krater, dit was het hoogste punt van de wandeling. De rode krater is ,hoe kan het ook anders, rood van kleur. Na de krater was er een gevaarlijke afdaling door los grind, zand. Heelhuids beneden gekomen kwamen we bij een blauw/groen kratermeer, emerald lake. Hierna nog 1 keer klimmen en dan 1000 verticale meters afdalen naar de parkeerplaats waar we weer opgepikt zouden worden. Dat afdalen is aan ons echt niet besteed wat is dat vreselijk.

Geniet van de foto's die vertellen genoeg.