Abel tasman

29 januari 2016 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Na een reis van 3 dagen zijn we eindelijk in het noorden van het Zuidereiland aangekomen. Onderweg hebben we vrijwel alleen regen gehad. We zijn nu bij het Abel Tasman nationaal park. Donderdag hebben we ons georiënteerd wat we kunnen doen. We hebben besloten om een dag te wandelen, de Abel Tasman coastal track. Normaal een 4 daagde wandeling met 5 etappes. Omdat wij geen trek hadden in nog zo'n langen tocht hebben wij ons laten adviseren om een bootje te nemen naar de tweede hut en dan terug te lopen. Een tocht van ruim 23 kilometer waar 8 uur voor staat.         Vrijdag vroeg op om de watertaxi te halen na een reis van een uurtje komen we aan met de boot, onderweg nog zeehonden pups gezien. Eenmaal op het strand kon de trip beginnen het was inmiddels tien uur geweest dus dan zouden we rond zes uur aankomen bij de camper. Het eerste stuk van de tocht ging weer berg op berg af. Na de lunch op het strand werd de tocht ook wat vlakker. We liepen door het bos met af en toe een blik op een strandje of de groene zee. Na ruim 6 uur wandelen waren we eindelijk bij de camper terug. Wat een tocht.... Moe maar voldaan zitten we lekker weer op de camping bij ons campertje.

Tot later

1. Tonnie en Detty:
    31 januari 2016
    Gelukkig wat beter weer zo te zien. Mooie foto's, vooral van de Pancake rocks!