Kepler Track

25 januari 2016 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

De Kepler Track was echt super gaaf! Het was een mooie route. Door het bos, over bergentoppen, bergkammen, uitzicht op de fjorden, door dalen en weer door het dichte bos. Echt helemaal te mooi allemaal!

De foto's staan inmiddels al op de site, zeggen misschien al genoeg ;) Maar een beetje extra info is misschien ook leuk.

We waren beter voorbereid omdat we al een track hadden gelopen. We hadden meer eten mee genomen. We hadden leuke ideetjes opgedaan voor het maken van eten; pita broodjes met gesmolten kaas, muesli met pakje melk, pastasalade voor de eerste dag en een heleboel mueslirepen! We hadden maar voor 1 keer instant eten, verder alleen 'gewoon' eten. Een nadeel was dat we door deze goede ideeën ook een zwaardere tas hadden om mee te nemen :p Maar we waren blij dat we het gedaan hadden. Dit eten gaf ons meer energie om te lopen.

Zo heb ik Patrick een blauwe arm bezorgd...... Tijdens het wandelen op de bergkam waaide en regende het erg hard. Het waren van die rukwinden. Dat je je schrap zet tegen de wind en dat ie dan vervolgens opeens helemaal wegvalt. En jij vervolgens ook bijna omvalt met je zware backpack. Door zo'n windvlaag werd ik bijna van het pad geblazen. Patrick zag dit gebeuren en wilde me tegenhouden. Maar wanneer je een zware tas op je rug hebt zitten, wordt je nog meer uit balans gehaald als iemand aan je komt. Mijn reactie was om Patrick heel hard vast te houden. Heel hard te knijpen dus, in zijn arm. Oeps! Er zitten nu 2 vingerafdrukken op zijn arm. Foutje!

We kregen elke avond een Hut Talk om 8 uur. De ranger kwam ons dan welkom heten in de hut, vertelde iets over de branduitgangen, het vangen van stoats (hermelijn), de omgeving en leuke anekdotes. Een van de rangers raadde ons aan om tijdens het slapen in de slaapzaal een raam open te houden omdat we anders last zouden krijgen van 'Soxygen'. Ook vertelden ze dat er iemand is geweest die de Kepler heeft gelopen met een koffer ipv met een backpack! De rangers konden de hele avond wel doorgaan met leuke verhalen vertellen over wat ze allemaal meemaakten. Erg leuk om te horen.

1. Mieke:
    25 januari 2016
    Wauw wat geweldig. Ook de foto's zijn super gaaf. Je zou zo de route ook willen gaan lopen. En wat leuk die informatie van de rangers.
  2. Marjolein en Marco:
    25 januari 2016
    Prachtige foto's! Juist dat slechte weer geven de foto's een mooi tintje hoor! Die watervallen zijn zo mooi! Maar ik kan me voorstellen dat jullie dat regenpak zat zijn ;-)
    Ook leuk om al jullie verhalen te lezen.
    Veel groetjes van m&m
  3. Tonnie en Detty:
    26 januari 2016
    Mooi man! Genieten geblazen. Is Patrick zijn armpje al genezen :) ?
  4. Hilde en Patrick:
    28 januari 2016
    Nee mijn armpje is nog niet genezen, doet nog heeeel veeeel pijn